TEL. PRO BEZPLATNÉ KONZULTACE+420 603 893 853
Martin – 13 let
Když k nám matka přivedla po prve svého syna, plakala. Byla bezradná. Martin měl totální odpor ke škole. Nemohl se spolehnout na svou paměť, špatně četl a psal. Čím víc se snažil, tím víc klesal jeho výkon. Není divu, že se pak rychle vzdal. Během školního roku býval zamlklý, skleslý a nervozní a ožíval teprve když začínaly prázdniny. Při větší únavě se objevily často vysoké horečky trvající 1-2 dny.
Předčasný porod ve 25. týdnu, APG 5,9,10, kříšený. Septický stav, pneumonie, pozdní metabol. acidoza, hypoton.sy., tachypnoe, dyspnoe, ikterus.
V 10 letech: specifická porucha učení (hraniční dyslexie a dysortografie) na podkladě nedostatků v soustředění, slabé artikulační obratnosti a váznoucí koordinace více činností najednou.
Ve 12 letech: lehčí dyslexie a dysortografie trvá, potíže ve výbavnosti, výkyvy v soustředění, při větší snaze a úsilí se výkon snižuje. Potřebuje zklidnit, povzbudit a vést ke zpětné kontrole. Projevuje se značný motorický neklid.
Abnormální záznam i vzhledem k věku pro epizody theta až delta ostrých vln TPO bilat., bez EP projevů. Graf je kompatibilní s dg. perinatální asfyxie a sepse.
Celkem se uskutečnilo 52 sezení - základní trénink 40 sezení absolvoval ve 13 letech a následně před začátkem nového školního roku trénoval kondičně.
8. sezení – Martin se postupně učí snižovat své vnitřní napětí i tehdy, když podává vyšší výkon v oblasti soustředění. Zlepšila se jeho celková
naladěnost.
10. sezení – pociťuje zlepšení v písemném projevu, při diktátu z němčiny měl výrazně méně chyb než dříve.
18. sezení – má mnohem jistější chování v kontaktu s ostatními lidmi, je otevřenější a komunikativnější. V jeho klasifikaci se začínají mezi jeho známkami
objevovat i jedničky a dvojky. Překvapil svojí reakcí, když se zapomněl naučit do školy básničku a dostal pětku. Zatímco dříve zůstával
v těchto situacích pasivní, tentokrát se básničku sám v krátké době naučil a nechal se vyvolat na opravu.
24. sezení – doba, po kterou je schopen se při tréninku soustředit, se značně prodloužila a jeho koncentrace pozornosti je stabilnější. Ve škole už
nedostává téměř žádné pětky.
36. sezení – Martin má lepší přístup k učení. Sám se vrací z venku včas domů, aby se připravil do školy. Je zodpovědnější, odhodlanější a méně
unavitelný, k učení již nemá takový odpor. Do školy se připravuje bez matčiny pomoci. Dostal jedničku ze čtvrtletní písemné práce
z matematiky.
40. sezení – rodiče jsou s výsledkem tréninku spokojeni. Martin si začal více věřit, zlepšil se nejen prospěchově, ale podává i lepší výsledky ve fotbale.
Jeho pohotové a rychlé reakce nejednou přispěly k vítězství jejich mužstva.
Martin se ve srovnání s pololetím zlepšil na konci 7. třídy ve třech předmětech ze čtyřek na trojky.
Oproti minulému vyšetření před třemi roky je vyrovnanější, zátěž snáší již bez výraznějších projevů nervozity, v soustředění ještě drobné nedostatky,
ale již adaptivní postup (sám si ověřuje správnost zadání). Přes nárůst učiva nedošlo k podstatnému zhoršení prospěchu, klasifikace v pátém a osmém ročníku je srovnatelná. Má velmi dobrou prostorovou představivost, přetrvávají ještě potíže v koordinaci více činností. Speciálně pedagogické vyšetření se uskuteční až v 9. ročníku.
Ve srovnání s posledními tréninky před rokem má stabilizovanější záznam a větší vnitřní uvolnění. Zlepšil se jeho zdravotní stav. Dříve trpíval na časté angíny, v uplynulém roce žádné onemocnění neprodělal. Již se nevyskytují horečky po větší zátěži.
Přichází mladý usměvavý muž s jiskrou v oku. Úspěšně zvládl 1. ročník SOU, měl lepší prospěch než na základní škole a ve druhém pololetí se oproti prvnímu ještě výrazně zlepšil. Do školy chodí s chutí, baví ho, již nebývá nemocný. Matka se spokojeně usmívá. Martin se dobře učí a dovede se postavit ke každé práci.