TEL. PRO BEZPLATNÉ KONZULTACE+420 603 893 853
Milan – 14 let
Výukové obtíže v českém jazyce, prospěch výrazně horší než v ostatních předmětech. Neúspěch zejména při psaní diktátů, zapomínal psát koncovky slov, vynechával písmena a nestačil tempu ostatních dětí. Ve škole často nedával pozor, vyrušoval a zapomínal domácí úkoly. K učení a ke škole vůbec měl velkou nechuť.
Na bázi pomaleji vyzrávající centrální nervové soustavy nerovnoměrný rozvoj aktuálně lépe průměrných rozumových schopností. V klidném prostředí soustředění bez výraznějších potíží. Evidentní nadání v oblasti matematicko technické, slabší v jazykové. Obtíže v českém jazyce nedosahují stupně specifické poruchy učení. Problémy jsou spíše na podkladě nižšího výkonu v některých řečových schopnostech a navíc i v kombinaci s nižší motivací
ke škole. V náročnějším školním prostředí může kolísat i kvalita soustředění v závislosti na nevyzrálosti CNS.
Do 40. sezení trénoval většinou 1x týdně a po té se ještě příležitostně objednal na několik jednotlivých sezení. Jeho první tréninky se vyznačovaly především velkým motorickým neklidem, kolísající pozorností a unavitelností.
10. sezení – Milan si uvědomuje, že je schopen se ve škole lépe soustředit. Matku těší jeho aktivnější a svědomitější přístup k domácí přípravě
na vyučování. Jde se učit sám bez protestů a nevymlouvá se jako dřív.
20. sezení – dokáže již rychleji psát. Podařilo se mu vypracovat v daném čase písemnou práci z matematiky obou oddělení a dostal dvě jedničky.
Při dlouhodobější zátěži se však dostavuje značná únava a rapidně se zhorší kvalita jeho písma.
30. sezení – díky tomu, že se zlepšila chlapcova schopnost soustředění a zapamatování, dokáže si osvojit velkou část učiva už při vyučování. Začal
zažívat ve škole úspěch a jeho postoj k učení je mnohem tvořivější. Převzal zodpovědnost i za svoji domácí přípravu na školu. Celkově
vyspěl. Díky této změně se zlepšil i vztah matky a syna. Matka už není nucena ho neustále pobízet, aby si plnil školní povinnosti, Milan přestal
být v opozici. Je otevřenější a sdílnější, víc si uvědomuje svoje schopnosti i možnosti do budoucna.
40. sezení – značné zlepšení prospěchu na vysvědčení, měl jedinnou trojku z česlého jazyka. V minulém školním roce dostal z Čj čtyřku a z několika
dalších předmětů byl hodnocen trojkou.
Chlapec úspěšně studuje na střední odborné škole.