TEL. PRO BEZPLATNÉ KONZULTACE+420 603 893 853
David – 8 let
David byl odmalička velmi živé dítě. Chvíli neposeděl, nedokázal se déle soustředit na čtené pohádky ani na hru. Reagoval překotně, byl zbrklý a večer špatně usínal. Těžko s dětmi navazoval vztah běžným způsobem. Jejich pozornost si získával spíš „pošťuchováním“ a vyvoláváním drobných šarvátek. Citlivě až lítostivě reagoval na domluvu, brzy se však vše vrátilo do starých kolejí. Začal mít problémy i s učením, zvlášť v českém jazyce. Situace se vyhrotila ve 2. třídě. David opakovaně ráno plakal, stěžoval si na bolest břicha a odmítal jít do školy. Matka vyhledala naši pomoc, neboť s ní David
nechtěl o problému hovořit. Ukázalo se, že má strach z kluků z vyššího ročníku. Jeho zdánlivě nevinné dorážení a pošťuchování si starší hoši nenechali líbit a velmi rázně proti němu zakročili. Honili ho po chodbách, bránili mu v přístupu na WC, některé jejich akce měly až charakter šikany. Tento problém se podařilo matce ve spolupráci se školou vyřešit a zároveň se rozhodla pro komplexní nápravu synových obtíží.
Těhotenství matky probíhalo ve stresu. Porod v mezích normy. Do šesti měsíců věku měl velmi malou potřebu spánku a špatně usínal. Stále plakal a byl velmi náročný na pozornost. Trpěl častými záněty horních cest dýchacích, v pěti letech pro opakované bolesti břicha nejasného původu podstoupil řadu nepříjemných vyšetření. Celkově byl drobnější, dlouhodobě trpěl nechutenstvím a měl nízkou tělesnou váhu.
Trénink metodou EEG Biofeedback, arteterapie a konzultace s matkou zaměřené na výchovu. Současně byl chlapec v péči speciálního pedagoga.
Celkem 16 sezení v průběhu dvou let. Péče byla zaměřená na podporu zdravého sebevědomí a sebedůvěru chlapce a na porozumění vztahúm
s vrstevníky. Zážitky při arteterapii vyvažovaly mimo jiné i chlapcovu nadměrnou orientaci na výkon.
Základní trénink 40 sezení 2x týdně, následně třikrát vždy po půl roce 10 kondičních sezení 1x týdně.
9. sezení - matka pozoruje u Davida zlepšení ve vyjadřování i ve výslovnosti.
24. sezení - mnohem lépe čte, celkově se zklidnil, začíná více korigovat svoje chování.
40. sezení - je pozornější, již nevynechává tolik čárky a háčky, správně rozděluje slova, lépe si pamatuje. Začíná se samostatně připravovat
na vyučování, začleňuje se lépe do dětského kolektivu.
50. sezení - zvládnul bez jakýchkoliv kázeňských problémů školu v přírodě. Začíná si své běžné problémy řešit sám, již se „nestaví“ za matku.
Prospívá mu citlivé, důsledné a pevnější výchovné vedení.
60. sezení - při tréninku se snadněji uvolní, udrží soustředění i v náročnějším prostředí. Zvládnul zdárně užití vyjmenovaných slov, přetrvávají ještě obtíže
při psaní. Dokáže se s chutí a dosyta najíst. Překvapil ve fotbalovém oddílu jako brankář svými pohotovějšími, rychlejšími a přesnějšími
reakcemi, trenér ho začal stavět při důležitých zápasech.
V souladu s neurologickým vyšetřením zřejmé projevy sy LMD s pozitivním vývojovým trendem - postupným vyzráváním centrální nervové soustavy a snižováním projevů hyperaktivity. Na tomto podkladě nerovnoměrný rozvoj mírně nadprůměrných rozumových schopností, který provází lehčí specifická porucha učení - dysortografie. Nižší výkon ve zkoušce bezprostřední paměti, kam se promítají nedostatky v soustředění a ve zkoušce vizuomotorické koordinace, kde dochází pod zátěží ke zpomalení tempa. Čtení již v pásmu normy, po instrukci o vhodném nácviku a 25 sezeních BFB matka konstatuje výrazné zlepšení.
Zcela bez hyperaktivity, poměrně klidný, i projevy drobného neklidu při zátěži jsou řidší, daleko lépe se soustředí na přesné znění otázek, bez nadměrných projevů hravosti, celkově působí vnitřně klidnější. Ještě unavitelnější, napětí uvolňuje zvukovým doprovodem, dosud i artikulačně méně obratný. Oproti poslednímu vyšetření se výrazně zlepšil výkon ve vizuomotorické koordinaci, ten je nyní nadprůměrný.
Po absolvování komplexní terapie se syn zlepšil ve škole jak s učením (1. čtvrtletí ve 3. třídě jediná dvojka z prvouky), tak i s chováním. Jeho třídní učitelka si s ním dřív nevěděla rady a družinářka byla ráda, když syn opouštěl družinu. Dnes jsou obě se synem spokojené. Při vyučování spolupracuje,
nevyrušuje, v družině nevyvolává rvačky, dokonce i čeká, až na něj přijde řada na počítač! Doma pozorujeme daleko klidnější chování, není již tolik nervózní (dříve si neustále kousal nehty), nebojí se tmy, více si důvěřuje a je sebejistější (projevilo se to jak ve škole, tak i ve sportu). Dříve byl hodně výbušný, dnes dokáže tyto reakce kontrolovat. Má kamarády, se kterými se vzájemně navštěvují a i tady pozoruji veliké zlepšení v chování. Dříve se snažil být dominantní a vyvolával spory. Nyní je kamarádský, umí se podřídit a snaží se hledat konstruktivní řešení případných sporů. Terapie přinesla hodně nejen synovi ale i celé naší rodině.